Friday, September 9, 2016

Ujian Analisis Dadah terhadap MAB

UJIAN ANALISIS DADAH MAB (DRUG SCREENING) OLEH PUSAT RACUN NEGARA.

PUSAT RACUN NEGARA (NATIONAL POISON CENTRE) adalah satu Badan Sokongan diletakkan di bawah universiti reseach USM Pulau Pinang. Fungsinya  mengawal hal-hal berkaitan Racun dan Dadah di Malaysia.

Salah satu tugas Pusat Racun Negara adalah membuat diagnos atau saringan racun dan dadah terhadap suatu produk terutama produk yang dikategori UBAT oleh oleh PBKD (Pihak Berkuasa Kawalan Dadah).

Kelulusan KKM suatu produk kategori UBAT mestilah melalui proses Drug Screening ini. Dalam ujian Drug Screening ini,  68 jenis bahan kimia yang yang dikategorikan Dadah/Racun yang disaring.

Nama-nama kimia ini biasa terdapat dalam herba semulajadi dan ada juga kimia yg dibancuh (sentetik). Ianya mestilah berada dalam had yang dibenarkan sesuai dengan dose badan manusia. Jika ia melebihi akan merosakkan kesihatan manusia yang mengambilnya.

MAB telah melalui ujian ini dan semua jenis 68 kimia yan dikategori DRUG/POISON tidak detemui.

Result ujian - ND (Not Detechted). Ini mengesahkan bahawa MAB adalah herba yang unik dan amat berharga. Sijil pengesahan MAB bebas dari segala DRUG/POISON telah dikeluarkan oleh PUSAT RACUN NEGARA.

Result ini juga telah disokong oleh pengamal MAB selama 11 tahun sejak diperkenalkan. Semua pengamal MAB telah sihat dengan kecantikan yang terpelihara tanpa apa efek penyakit lain.
Inilah anugeah Allah untuk wanita Malaysia.

No comments:

Post a Comment