Wednesday, February 3, 2016

Kenali Kandungan MAB siri 1

Kenali Kandungan MAB
SENDUDUK merupakan salah satu satu herba mewah yang terdapat dalam MAB🌹
KHASIAT SENDUDUK🍀
Senduduk adalah antara rahsia alam yang menjadi penawar kepadau pelbagai penyakit dan masalah kesihatan antaranya adalah :-
1  Apabila anda mengalami cirit birit – Ambilkan pucuk senduduk yang masih muda, makanlah sebagai ulam InsyaAllah Cirit Birit akan segera hilang.
2  Masalah keputihan bagi kaum wanita – Keringkan daun senduduk dan direbus bersama dengan halia, sedikit gula danbonglai, biarkan suam dan minumlah airnya
3  Menghilangkan bintik-bintik cacar – Ambilkan akar senduduk giling bersama daunnya, kemudian tampalkan pada cacar atau parut cacar ianya akan beransur-ansur hilang.
4  Melegakan luka – Ambilkan buah senduduk yang masak picit atau perah airnya sapukan pada bahagian luka, darah akan segera berhenti dan luka akan segera pulih.
5  Bagi wanita yang baru lepas bersalin – Keringkan akar senduduk kemudian rebus dan diminum sepanjang dalam pantang, hasilnya luka lepas bersalin akan segera sembuh dan mengecut sekaligus mengetatkan semula rahim.
6  Mengatasi Buasir – Rebuskan akar, daun dan batang senduduk dan minum airnya. Ia menjadi penawar kepada buasir.
7  Melegakan Sakit Gigi – Rebus daun batang dan akar senduduk biarkan suam . Gunakan untuk berkumur, insyaAllah sakit gigi akan mereda.
8  Membuang angin, lenguh sendi urat dan tulang – Air rebusan dari akar, batang dan daun dibuat mandian . Badan akan terasa lebih segar lenguh sendi tulang dan angin akan segera menghindar.
Kredit to: MAB online coaching batch 1

Hanya RM18 sebulan. Hanya sebiji sehari.


Jom la cuba MAB.... Mana tau serasi

No comments:

Post a Comment