Tuesday, October 11, 2016

HSPM dan Kolestrol

BAGAIMANA DGN HSPM MENYELAMATKAN JANTUNG ANDA?

Masalah jantung berpunca dari pembentukan kolestrol yg tinggi.

Org yg meningkat usia biasanya terdedah dgn masalah kolestrol. Ini kerana telah mkn dan banyak toksid dan lemak berkumpul dlm darah. Lama kelamaan lemak itu menjadi tepu dan tidak larut lagi dlm darah terutama org yg berumur.

Lemak yg tepu ini membentuk plak dan menyekat pengaliran darah. Salur darah yg tersekat ini akan menghalang pengaliran darah. Darah yg tersekat ini akan menghalang pengaliran oksigen yg paling penting sekali ke otak. Oksigen yg terputus ke otak dlm beberapa saat saja akan membuatkan stroke kerana isyarat ke saraf terputus krn terputusnya bekalan oksigen. Pada masa inilah berlaku lumpuh dimana bahagian darah yg tersekat. Ada stroke pada jantung akibat koronari tersekat dgn kolestrol. Ada stroke di otak akibat salur darah di otak tersekat oleh kolestrol. Ada stok pada bahagian lain. Semuanya berpunca kolestrol yg yg tepu membentuk plak yg menghalang pengaliran darah untuk menghantar oksigen.

Sebenarnya semua masalah ini Rasulullah telah ajarkan bagaimana mengelak masalah ini. Pada masa kini  rawatan stroke memakan kos puluhan tibu dan ratusan bagi kes accute dan kronik. Saya temui pesakit masalah koronari tersumbat. Rawatan yg dikatakan memasuk satu belon saja dalam salur koronori kosnya RM10K. Itu adalah simple tidak melibatkan pembedahan. Jika kes pembedahan melibatkan RM100K. Hari ini jika tiada wang manusia hanya layak menanggung azah sebelum ajal sampai.

Rasulullah telah mengajarkan umat supaya istiqomah dgn madu, habbatus, cuka @ khal untuk darah umatnya bebas dari masalah kolestrol. Darah tanpa lebihan kolestrol menjadi air mengalir dgn lancar dan oksigen lancar untuk sampai ke semua saraf. Kita sihat jika kita ikut apa yg Rasulullah ajarkan. Segala akiviti dapat kita lakukan untuk mengecapi nikmat dunia ini, ibadah sempurna tanpa halangan penyakit.

Inilah fungsi HSPM yang ZAI RESOURCES perkenalkan. Produk murah tapi nilainya sangat tinggi.

Selamatkan kesihatan anda dgn mengamalkan HSPM. Dua benda yg anda dapat. Satunya menegakkan sunah. Kedua kesihatan paling bernilai.

Cuma RM30

Hubungi:
019-2663512 (jannah)
019-2661873 (yusof)

Kredit FB Lah Zul (CEO Zal Permai Resources)

No comments:

Post a Comment